До спілки міст,
охоплених мережею радіо "Довіра" (Київ 107.4МГц, Вінниця - 100.3МГц,
Дніпропетровськ - 104.8) днями додались ще Харків та Донецьк. Ця
подія сталася 30 січня. Прокоментувати її ми попросили директора
радіостанції "Довіра" Сергія САЙ-БОДНАРА.
- У зв'язку з тим, що
зараз з'явилося кілька нових претендентів на регіональний канал
(раніше це були "ЮТаР" та радіо "NBM" з Чернівців),
Національна рада з питань телебачення і радіомовлення затвердила
графік освоєння регіональних каналів. Після цього нам вдалося вийти
в ефір ще в двох містах, чого не могли зробити восени, хоча "Укрчастотнагляд"
прорахував нові частоти в Донецькій, Харківській, Луганській та
Полтавській областях, як одразу було визначено концепцією радіо
"Довіра". І от нарешті одержали "добро" на ведення
мовлення в Донецькому і Харківському регіонах. Для цього було докладено
багато зусиль, ми зверталися до нашого генерального інвестора -
"Приватбанку" - з проханням посприяти у придбанні техніки
і за рахунок кредиту закупити передавачі. Тепер їх встановлено і
з 30 січня ведеться мовлення на Донецьк і Харків.
Хотілося б відзначити такий момент.
Дехто з конкурентів у Києві розпускає чутки, що "Довіра"
існуватиме лише до березня чи квітня, поки не завершаться вибори.
Мушу сказати, що нашу інформаційну політику ми будуємо чітко на
принципах нейтралітету. Не втручаємося в передвиборчі справи жодного
політичного блоку чи партії. радіо "Дoвіра" прийшло на
ринок не для того, щоб гратися в якісь політичні ігри, а займатися
бізнесом на радіоринку.
- Які частоти
виділено "Довірі" в нових регіонах мовлення?
- У Харкові 106.1, а
в Донецьку - 106.0МГц. Сподіваємося, що "Укрчастотнагляд"
завершить прорахування частот у Луганську та Полтаві. Потім вони
пройдуть координацію у Генеральному штабі Збройних сил України,
міжнародну координацію і, враховуючи те, як ми освоюємо частоти,
скільки програм створено, якого напрямку і характеру - все це зваживши,
сподіваємося, Нацрада з питань телебачення і радіомовлення дасть
нам згоду на мовлення на решту заявлених нами міст. Тоді ми зможемо
спокійно освоювати рекламний ринок і впроваджувати концепцію "Довіри".
- Чи не плануєте
освоювати ще й нижній діапазон частот?
- Як свідчать маркетингові
дослідження, пальму першості в Києві тримають радіостанції, які
мають чи мали по два передавачі - у так званих нижньому і верхньому
діапазонах. Тому, звичайно, нам би хотілося працювати одразу на
двох частотах, але все це залежить від "Укрчастотнагляду"
та Нацради.
- Поясніть, будь
ласка, що означають поняття регіональний та загальнонаціональний
радіоканал?
- На загальнонаціональний
канал не зазіхаємо, він має охоплювати понад 12 областей республіки,
тобто більше половини регіонів України. Ми вдовольняємося статусом
регіонального каналу - це 7 областей.
Скажу відверто, що при існуючих нині
системах роздачі сигналу, маю на увазі релейні системи: ліцензійний
збір, оренда передавачів, тарифи на яку піднято заднім числом у
чотири рази, неможливо вести радіобізнес, як у Москві, Варшаві чи
Празі (ми проводили відповідні дослідження). Але загалом наші справи
йдуть досить успішно, сподіваємося також на підйом у виробництві
вітчизняних товарів, а значить збільшиться надходження коштів від
реклами.
Проте є багато прецедентів, які свідчать,
що вітчизняний радіобізнес не має достатнього захисту чи підтримки
- добирайте слова як хочете. Зокрема, досить згадати присутність
російських радіостанцій на нашому ринку, хоча б "Русское радио",
яке по суті розбило рекламний ринок на Дніпропетровщині, робить
погоду на одеському рекламному радіоринку і яке, за нашими даними,
може з'явитись ще й у Києві на одному з діючих каналів. але це,
так би мовити, зовнішня бутафорія. Ми ж прагнутимо й далі розширювати
нашу аудиторію, привертати увагу слухачів цікавими програмами та
хорошою музикою.
Інтерв'ю взяв Валерій НОВОСВІТНІЙ
|