З архівного досьє "П'ятниці":
радіостанція "Music Radio 101FM" є структурним підрозділом
телерадіокомпанії ICTV, засновниками якої є "Story First Communications"
(США) та Фонд Держмайна України. Вперше вийшла в ефір 3 січня 1994
року на частоті 101.5МГц і працює з 6-ї до 2-ї години. У період
з 2 січня 1995 року по 15 січня 1997 року вела мовлення також на
частоті 70.4МГц. Перші тематичні програми - музичний і народний
календар - з'явилися через півроку, а доти була лише музика й реклама.
Тоді ж вийшла перша авторська програма - радіоверсія "Хіт-року"
Анатолія Бондаренка (УТ-3). Короткі ді-джейські включення з'явилися
1995 року.
Приблизно
на другий-третій день після першого ефіру радіостанції "Music
Radio" зателефонував його керівництву: мав намір взяти інтерв'ю
, яке б ознайомило читачів "П'ятниці" з станцією та її планами.
З'єднали з Андрієм Васіним. "Поки що рано про щось говорити",
- відповів він. Минуло 4 роки...
Керівник радіостанції "Music
Radio" Андрій ВАСІН розповідає:
- "Music Radio"
- єдина станція на Україні з таким рівнем техніки і зроблена по
типу американської. І не дивно, адже один з наших співзасновників
- американська корпорація, що має таких радіостанцій по всьому світу
дуже багато. Наприклад, радіо "Максимум" у Москві, "101FM"
у Пермі. Це лише ближнє зарубіжжя. І, звичайно, вона допомагала
створювати технічну базу, структуру, формат "Music Radio".
Фактично ми перша комерційна FM-радіостанція в Києві і одна з перших
в Україні.
- Пробачте, а
"Радіо РОКС"?
- Це московська радіостанція,
від якої потім відгалузилась українська. Ми ж говоримо про першу
комерційну FM-станцію, створену в Києві, як кажуть, з нуля.
Ми намагаємося уникати прямих ефірів,
хоча проміжок між записом програми чи репліки ді-джея як правило
не перевищує буквально кількох хвилин. У нашому розумінні непрямий
ефір служить для того, щоб не було браку в ефірі, непристойності
й непорозумінь. Неважливо, скаже ведучий, що в прямому ефірі ви
слухаєте Елтона Джона, чи в запису. У прямому ефірі виходить двогодинне
ранкове шоу, інакше й бути не може, бо це постійне нагадування часу,
інформація про погоду, ситуацію на дорогах, свіжі новини тощо.
- Слухачі й фахівці
сходяться на думці, що "Music Radio" - одна з небагатьох
станцій, що має чітко витриманий формат музичної радіостанції...
- О, це страшне слово
"формат", яке завше недолюблюють: ретельний підбір певної
інформації, музики, навіть голосів ведучих...
Ми окрім як у новинах не торкаємося
тем політики, економіки, бо це, скажімо так, напружує слухача, у
якого й власних проблем вистачає.
Що стосується голосів, то у нас немає
ді-джеїв, які говорять надривно, дуже швидко й багато, надто емоційно
- такі набридають вже на п'ятій хвилині розмови. Хочеться відпочити
від розмов.
Музика на "Music Radio"
- це однорідна приємна музика, тобто немає, скажімо панк-року, який
би вистрибував з загального фонового малюнка. Це музика тиха, добротна,
ненав'язлива, добротна, хороша і якісна. Перш за все якісна. Якась
пісня може вибиватись за своїм змістом з загального контексту пісень,
але якщо вона якісна й хітова, то обов'язково потрапить в ефір.
Я не можу сказати, що це фонова радіостанція, але десь близька до
цього поняття: ми не заважаємо людям працювати чи відпочивати.
- А вам особисто
подобається щось не у форматі станції?
- Звичайно, дуже люблю
слухати Smashing Pumpkins, як і Nine Inch Nails та багато інших
цікавих груп. Але формат станції - це святиня.
- Свого часу
"Music Radio" вело мовлення і на так званій нижній частоті.
Чому пішли з неї і чи немає наміру повернутися?
- Тоді закінчився строк
ліцензії на нижню частоту, а нині саме вирішується питання про відновлення
мовлення одразу на двох частотах: у верхньому і нижньому піддіапазонах.
Можливо вже цього року ми отримаємо позитивну відповідь. А загалом
це не в моїй компетенції: "Music Radio" - частина телерадіокомпанії
ICTV і такі питання вирішуються на вищому рівні.
- Певно, відповідно
до обраного для "Music Radio" формату, тематичні програми
станції тривають щонайбільше 2-3 хвилини. Чи не поламає цю схему
передвиборчий марафон?
- Фактично у нас авторських
програм не існує. Що стосується перших, то їх було одразу дві, з'явились
торік. Це програми Сергія Чантурія "Паб-ду-баб" (коротенькі
інтерв'ю, коли музикант спілкується з музикантом) та "Світська
хроніка від Андрія Соколовського" (радіоваріант тематичної
полоси в газеті "Комсомольська правда"). Що стосується
створення спеціальних програм до висвітлення виборів, то такого
не плануємо. Заплатять гроші за політичну рекламу, не буде в ній
закликів до насилля чи повалення влади - "крутитимемо",
але цим і обмежимося.
- Дякуємо за
інтерв'ю і бажаємо залишатись добре впізнаною та приємною радіостанцією.
Інтерв'ю взяв Валерій Новосвітній
|