Продовжуючи знайомити
читачів "Хрещатика" зі змінами, які відбуваються у комунальних
засобах масової інформації, наш кореспондент звернувся із запитанням,
чим вони викликані, до виконуючого обов'язки директора радіостанції
"Голос Києва" (позивні - "Радіо Київ") Костянтина
Спілки.
- Радіостанція "Київ"
несла такий само вантаж проблем, як і інші комунальні засоби масової
інформації, - почав розмову Костянтин Вікторович. - Треба скорочувати
штат, залишати найбільш кваліфікованих працівників, краще впорядкувати
технологію ефіру, закуповувати нові програми. Потрібно змінювати
інформаційну насиченість ефіру, бо коли раптом знаходжу в розкладі
передачу, котра розповідає, як приготувати коктейль чи вберегти
взимку від молі шерстяні речі, то мені хочеться знати, на якого
слухача все це розраховано? Таке мовлення далеке від ринковості,
конкурентності і тих речей, які реально цікавлять киян. І це при
тому, що всі муніципальні мас-медіа мають непоганий козир - вони
можуть бути найбільш поінформованими про все, що відбувається в
місті.
Говорячи про образ радіо, який хотілося
б реалізувати, то це радіо, спрямоване на цільову аудиторію слухачів,
яким 25-45 років. Але вони об'єднані не просто віковою характеристикою,
а колом інтересів: цікавляться літературою, театром, кіно, музикою.
Це радіо для людей, які достатньо самостійні, відповідальні, активні.
Інакше кажучи,- лідери, що сприймають певні культурні коди. Новий
"Голос Києва" буде сучасною, оперативною і обов'язково
стильною радіостанцією.
- На недавній
прес-конференції в "Українських новинах" ви говорили,
що розширятимете співробітництво з "Німецькою хвилею"
і радіо "Свобода", які працюють в ефірі "Києва".
Що мали на увазі?
- Від "Свободи"
ми плануємо одержувати не тільки інформаційні програми, випуски
новин, але й, наприклад, програми з питань культури. Те ж саме стосується
й "Німецької хвилі". Переговори з цими партнерами тривають,
і нам принципово цікаво співробітничати з ними й далі. Але поле
цього співробітництва розширити.
- Чи почуємо
в ефірі "Києва" позивні й інших відомих мовників?
- Розмовляти треба з
усіма, тому що сучасний світ характеризується транзитністю і багатством
інформації. До нас звертаються з пропозиціями про можливе партнерство,
пропонують окремі проекти і ми їх розглядатимемо.
- Оновлену радіостанцію
"Київ" ми почуємо вже найближчим часом чи, скажімо, восени,
коли зазвичай розпочинаються нові радіосезони?
- Якби я пообіцяв, що
через кілька тижнів радіо "Київ" працюватиме за новою
концепцією, то виглядав би безвідповідальною особою. Мені подобається
афоризм, який почув від свого колеги, нинішнього керівника телекомпанії
"Київ" Дмитра Харитонова: "Не тільки гроші люблять
тишу, але й ідеї теж". Щоб реалізувати задумане, потрібен час.
Суттєво формат радіостанції зміниться десь у вересні, не раніше.
Але зміни вже тривають. Чому я говорю про осінь? Бо, щоб запустити
нове радіо, треба спочатку знайти нове наповнення ефіру. Як стосовно
музичного продукту, так і нових програм, стилістики самої станції.
Не може в сучасному місті, а тим паче в столиці України, працювати
мовник, у якого стилістика вчорашнього дня.
- Для втілення
нової концепції ви плануєте підсилити колектив іншими журналістами,
топ-менеджерами?
- Насправді не настільки
важливо, хто працюватиме - старі кадри чи нові. Головний критерій
- професіоналізм. Мені свого часу довелося вести і прямі ефіри,
і записи передач здійснювати. Був програмним, потім комерційним
директором радіокомпанії, тому технологію роботи сучасної FM-станції
знаю дуже добре. І знаю, як підібрати колектив, організувати його
ефективну роботу. Крім того, за плечима є досвід реалізації великого
соціокультурного проекту "Клуб "РодДом" у Харкові
- він був першим і тривалий час єдиним приватним концертним залом
в Україні. Працював виконавчим директором джазового фестивалю в
Коктебелі.
- То музична
стилістика радіо "Київ" теж змінюватиметься?
- Так. Ми ведемо переговори
з більшістю великих рекордингових лейблів, представлених в Україні.
Сучасне, модне і стильне радіо повинно пропонувати слухачам сучасну,
модну і стильну музику.
Валерій НОВОСВІТНІЙ, "Хрещатик"
|