Н
У стадії наповнення...
О
У стадії наповнення...
П
Пейола
(анґл. - "payola") - ганебне явище в радіоіндустрії,
яке полягає у тому, що ді-джей або музичний редактор ставить в ефір
композицію за певну суму грошей, отриману від її виконавців чи продюсерів,
або надає їй зайві голоси у чартах. Пейолу засуджено у розвинених
країнах Заходу; аби уникнути поширенню пейоли у радіоіндустрію було
впроваджено плей-листи, які дають змогу більш жорсткого контролю
за музичним наповненням ефіру.
Передавальний
центр - 1. підприємство, що забезпечує технічну експлуатацію
обладнання, призначеного для виробництва передач та програм; 2.
місце встановлення передавача і передавальної антени.
Позивні -
Офіційна, легальна назва радіостанції (наприклад, BBC, Kiss FM,
Наше радіо тощо).
Р
Радіомовлення
- виробництво і розповсюдження аудіопрограм за допомогою електромагнітних
хвиль, що розповсюджуються передавальними пристроями і приймаються
будь-якою кількістю приймачів.
Радіостанція
- апаратний комплкс, призначений для провадження різних типів радіомовлення.
Під словом "радіостанція" розуміють також колектив технічних
та творчих працівників, які здійснюють мовлення на такому комплексі.
Ротація -
розміщення музичної композиції або рекламного споту в радіоефірі.
Ротація розрізняється за ступенями (важка або жорстка, середня,
легка чи м'яка), що відображають частоту розміщення композиції в
ефірі і вимірюється у кількості прокруток (іноді - за часовий проміжок).
С
Синдикейшн-компанія
(анґл. - "syncication-company") - цим терміном
в радіобізнесі називають компанії, які створюють радіопрограми та
радіорекламу, що одночасно лунають в ефірі різних радіостанцій.
Т
У стадії наповнення...
У
У стадії наповнення...
Ф
Формат
- загальний стиль програм радіостанції, покликаний задовільнити
інтереси певної визначеної цільової аудиторії. Головною ознакою
визначення цільової аудиторії є вік та, як наслідок, - соціальний
статус слухачів. Вибір формату впливає на всі сторони радіомовлення
- як на, власне, ефір (On-Air), так і на те, що безпосередньо не
пов'язане з ефіром (Off-Air). Головними критеріями, які визначають
формат, є стилістика музики, що лунає в ефірі, та імідж ефіру. Останній
залежить від багатьох факторів - зокрема, від так званого "одягу
ефіру" (джинґли, музичні заставки, перебивки, лайнери), манери
роботи ді-джеїв та ведучих, форми подання музичного матеріалу, його
компоновки та мікшування. Обраний формат вимагає дотримання певного
стилю у поданні і оформленні реклами, що лунає в ефірі, проведенні
ігор та акцій, а також потребує чітко визначеного технічного оснащення
станції. Усі формати можна поділити на музичні та немузичні. В останніх
домінують інформаційні програми, ток-шоу тощо (формат News/Talk).
У свою чергу, музичні формати поділяють на основні - розраховані
на велику аудиторію (AC, CHR, Oldies, Rock, MOR, NAC, Urban, Country),
та форматі-ніші, які розраховані на більш вузькі смаки (Alternative,
AAA, Natural Sound, Jazz/Swing, Classical, Gospel, етнічна музика
тощо).
Х
У стадії наповнення...
Ц
У стадії наповнення...
Ч
У стадії наповнення...
Ш
У стадії наповнення...
Щ
У стадії наповнення...
Ь
А на
цю літеру української абетки термінів, пов'язаних з радіомовленням,
немає ;)
Ю
У стадії наповнення...
Я
У стадії наповнення...
|